به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و هنر، این کارگاه با صحبتهای دبیر علمی کارگاه، عماد ارغند(مدیر گروه طراحی صنعتی دانشگاه) درخصوص ضرورت پرداختن به موضوعات علمی و مهارتی در حوزه تولید اسباببازی و محصولات سرگرمی آغاز شد و سپس سه استاد در حوزههای مرتبط با موضوع این رویداد با رویکردهای بین رشتهای از جمله پژوهش هنر، گرافیک، تصویرسازی و طراحیصنعتی مباحث نظری خود را در قالب سخنرانی ارائه کردند.
از جمله مطالبی که در این کارگاه مطرح شد، سوابق تاریخی بازی و اسباببازی در ایران و ضرورت توجه به اصول طراحی برای ایجاد تعامل در حوزه محصولات سرگرمی توسط آقای دکتر نصرالله تسلیمی(مدیر گروه کارشناسی ارشد تصویرسازی دانشگاه) بود. همچنین آقای دکتر علیرضا دانافر(مدیر گروه تلویزیون و هنرهای دیجیتال دانشگاه) دربارهی توجه به اصول طراحی بستهبندی و بستهبندیهای موفق و خانم تکتم میرباقری دربارهی لزوم تصویرسازی و بهکارگیری گرافیک صحیح برای برقراری تعامل بهتر با مخاطب سخنان خود را برای مخاطبین حاضر در جلسه ارائه کردند.
این کارگاه با فعالیت عملی گروههای دانشجویی رشتههای مختلف هنر با موضوع تصویرسازی بستهبندی برای دو گروه سرگرمی شامل اسباببازی و بازی رومیزی ادامه پیدا کرد و در پایان این کارگاه و در همان روز پنجشنبه آثار شرکتکنندگان به داوری گذاشته شد.
با توجه به استقبال شرکتکنندگان از این کارگاه و لزوم تداوم آن، تشکیل دو کارگاه مرتبط با حوزه بازی و اسباببازی در آغاز ترم پاییز پیشبینی شد.